torsdag 8 februari 2007

one last time

jag var inte först,
men jag gjorde det bäst.

kämpa på, kämpa på! sista dagen att plugga innan jag får kasta mig fri i ett härligt sportlov. synd dock att jag har tre prov vecka åtta, fuck school, really and truly. idag har jag nog haft världens härligaste dag. trots att det har varit svinkallt har jag fått otroligt mysiga vårkänslor, ja, redan i februari. jag var lycklig på tåget hem och somnade i lyckliga tankar. vaknade med ett ryck när vi var på alingsås station, bara en kvart försenat. jag tänkte "varför inte utnyttja mina vårkänslor och ta en promenad för att fördriva tiden. istället för att sitta inne och vänta på bussen". jag promenerade ner till centrum, och mina känslor blev större. efter ungefär tjugo minuter var jag tillbaka på stationen. fick en impuls att ta trollhättan-bussen hem förbi mig, det gjorde jag. hugo kom på bussen och gjorde mig sällskap.

nu sitter jag här i mitt rum, i mysklädsel och pluggar engelska. har precis släppt ut mina fåglar i mitt rum. det är nog veckans stora händelse för dem. stackarna att sitta i bur. jag har även gjort en överraskning till sofia och josefin idag. haha, de ska få "se" den imorgon.

dagens låttips:
keane - this is the last time
dagens ros: linda glimstedt, min lillasyster.
dagens ris: jag är positiv!

Inga kommentarer: