fredag 27 april 2007

after you

vilken otroligt varierande dag! jag vaknade på världens sämsta humör, för sent och skittrött. hade legat och pratat med joakim ända in på småtimmarna och somnade därför vid fyra. två timmars sömn inför en provdag känns inte perfekt. försov mig, som sagt, missade bussen, tog boråsbussen som var fullproppad och hann med det vanliga tåget ändå. gjorde provet, som gick skitbra!

äntligen över!varm och solig dag - vilket är mycket positivt. räknade ut på rasten att det är sjukt mycket i pluggväg nu, vilket suger totalt. jag orkar inte plugga i två veckor till något stort, och sedan när det äntligen är över, börja på nästa bunt.när jag kom hem åt jag mitt första riktiga mål på ett helt dygn (!). har ingen aning hur jag hade kunnat missa att äta - det viktigaste av allt. efter min efterlängtade måltid lade jag mig på soffan till the voice, njöt av lugnet och somnade. det var det skönaste jag någonsin har upplevt!

efter en stund ringde thomas och frågade ifall vi kunde ses. idag hade jag redan planer för att träffa joakim, så thomas och jag får ses en annan dag. joakim kom rullande i sin bil in på mitt kvarter när jag satt på studsmattan och dinglade med fötterna i väntan. jag har haft en myskokänsla av att det har varit sommarlov idag.

jag&joakim tog en promenad till ett ställe där jag aldrig har varit, laggarebacken. det var varmt och rätt kämpigt i uppförsbacken, men det gick an. efter att ha suttit och pratat på studsmattan tills solen gick ned bakom trätopparna förflyttade vi oss in i mitt spännande rum.

vi såg på "crossroads" och under filmen fick jag ett samtal av natascha, från sportlife, som ville att jag ska fotografera danslärarna den förste maj. javisst, sa jag. och tada, ett nytt jobb fixat.

efter dagens flopp med försovningen, mat- och sovbristen, har dagen faktiskt flytit på bra, och jag är helnöjd. ska träffa thomas imorgon, äntligen. har vissa planer för kvällen med sofia, (och jag hoppas på emma och nathalie), med spontana händelser. åker till mullsjö på lördag (ska köra dit!!!), fotografera massor. tar tåget från sandhem till falköping på valborg - byter sedan tåg till alingsåståget. utgång, förmodlingen trädgår'n på valborg. känns sjukt längesedan jag var ute - och nu jävlar. övernattning i sofias lägenhet! vilken helg.

dagens låttips: the killers - exitlude

Inga kommentarer: