måndag 30 april 2007

valborgsmässoafton

gårdagen spenderade jag med sofia, och joakim på kvällen. åkte in till göteborg efter att ha vaknat efter en überskön natt till göteborg för att kolla på kläder åt sofia. tyvärr hade sofia inte fått sina pengar än, så vi spenderade göteborgsvisiten med att äta bakad potatis med skagenröra (MUMS) och spana på kläder som hon kanske skulle köpa. ganska mysigt ändå. efter det åkte jag hem och grillade med familjen, för att senare ta mig hem till joakim och titta på film. jag älskar att komma hem till folk för första gången. kan både bli en positiv visit eller en negativ. denna gången var det en positiv, lycklighetsvis.

något slog mig idag när jag vaknade. varför firar svenskarna valborg? det är nog en av sveriges alla "högtider" som jag faktiskt inte ens vet varför vi har. och jag ska kalla mig svensk, pjuh.

jag tänker iallafall fira min valborgsmässoafton, varesig jag vet vad den betyder eller inte. har faktiskt en ganska späckad dag, ovanligt nog. efter att jag har duschat och gjort diverse skönhetsgrejer kör jag mig, mamma och julia till centrum. där ska julia köpa skor och mamma ska köpa vin och cider till mig. mums. innan centrum bokar (kanske) mamma dubbelsolariumet på sportlife. älskar ultralyx-solarierna. aja, efter centrum åker vi hem och äter, förhoppningsvis. cortégen är idag med, och det ska jag och sofia titta på. så efter maten åker jag ned med pendeln till göteborg och njuter av vädret (?) och tittar på alla de snygga universitetarna som är brakfulla klockan sju. efter att ha tröttnat på att stå i en folkmassa i ngn timme drar jag och sofia oss till lasarettgatan, her apartment. där hoppas vi att vi får besök av benjamin och hans vän ulrik. mysigt värre. älskar lägenhetens balkong, trots att den är läskig när man är nykter. men det går över, nykterheten alltså.

någonstans mittemellan allt måste jag hämta ut min och sofias biljett till trädgårn ikväll. var nu alla atg-ombud i denna "staden" gömmer sig.

ha en otrooooligt bra valborg. det ska iallafall jag ha!

dagens låttips: mika - grace kelly

1 kommentar:

Anonym sa...

varfor inte:)