torsdag 19 april 2007

vissa drar mig långt ned

idag har jag lekt miss duktig. det är skönt att göra det ibland - och shit vad man känner sig begåvad, ansvarsfull och fantastisk när dagen är slut (inte än). efter skolan strosade jag ned på alingsås torg, tog mig till "village" och köpte diverse presenter till mamma, som fyller 43 imorgon. grattisgrattis! när jag kom hem bestod halva min måltid av grönsaker, väldigt fantastiskt av mig.

efter någon halvtimme (man ska aldrig motionera med nyäten mat i magen) drog jag ut på en joggingtur. ska börja motionera en halvtimme tre dagar i veckan - från och med nu. jag sprang till saxebäcken och tillbaka, och körde intervall mellan löpning och power-walking. när jag kom hem lade jag mig på studsmattan och körde situps, långsamma (mest effekt) i 7 minuter. jag rann svett och låten "fighter" med christina aguilera är bäst att träna sådant till.

nu sitter jag här, med grekisk litteraturhistoria bredvid mig. har tagit ett dopp i vår jacuzzi med badskum och hela baletten. ovanligt längesedan jag faktiskt använde jacuzzin. får göra det oftare. skrubbade hela mig med min skrubbhandske och nu är jag insmord med vitamin e-lotion, enbart för att det håller kvar solariebrännan.

imorgon börjar jag 11.50. men eftersom min mor fyller år betyder det att jag ska vara uppe extra tidigt och sjunga "ja må hon leva". jag ska ta tillfället i akt och springa ut på min runda direkt efter uppvaktelsen. äta en bra frukost, duscha och bege mig till sportlife och sola tjugo minuter. naturkunskapen är inställd imorgon, så det betyder: skolstart 11.50 och skolslut 14.00. PRISA GUD.

dagens låttips: teddy geiger - these walls

Inga kommentarer: