lördag 28 april 2007

"kom så tigger vi cigg"

en aning komisk kväll igår. jag, sofia, nathalie och emma satt först i nolhagaparken och drack öl och allmänt myste. efter ett tag kom det förbi två snygga frisbee-killar som stannade ett litet tag. han med hatten var inte dålig. efter att ha bestämt oss för att dra till en grillfest på ingareds strand började vi ta oss sakta till stationen. joakim ringde, erbjöd sig att skjutsa oss dit, vilket var guld värt. lyssnade igenom gamla westlifeklassiker, danny- och månslåtar på vägen, vilket var uppskattat. väl framme i ingared fick jag mig mitt största skämt uppspelat framför mig. enligt emma var kvällen skitlik "fjorton suger" - och vi kunde inte göra annat än att skämmas. där gick berusade 91-92-or (!) med 2.25:or i handen och "bad om cigg". "ursäkta, har du eld" sa en minimalt liten tjej till mig, vinglandes och hade cigaretten på fel håll i munnen. ah, vissa lär ju haft roligt. träffade iofs några personer som jag inte har sett på hur lång tid som helst. robert jensen, gabriel olsson och kristoffer lemke, t.ex. det var det enda positiva med resan till ingared.

efter att ha blivit spottad öl i ansiktet av mikael andersson och pratat med ingaredare om hur lerums gymnasium inte är ett kommunistgymnasium begav vi oss till norsesunds station. träffade mohamed ahmed på vägen, skitfull och sjungades. lite komiskt det med, samt diverse 15åringar som vinglade fram och sa "tjena brudar". skitkoolt!

vi missade tåget, och fick sitta på norsesunds kalla station i en timme. fast tiden gick rätt fort faktiskt, och det var inte så värst kallt. kom hem till mitt mysiga rum och min säng vid 2 och blev uppringd av joakim. pratade med honom till kvart över fyra, borstade tänderna och somnade direkt. jag älskar att sova!

jag vaknade, skittrött, halv ett, och gjorde iordning tomatsmörgåsar som jag åt till the voice (bästa kanalen). duschade och gjorde mig iordning för att KÖRA till allum med familjen. jag var nog ärligt talat bäst. första gången på motorväg gick hur bra som helst. körde tillochmed OM en personbil. känn på den du! åkte lugnt och säkert och klarade av en parkering i parkeringshuset perfekt. jagärbäst.

nu sitter jag här, lite småtrött, och pratat med simon om planer på kvällen. håkan hellströms låt "gårdakvarnar och skit" är en perfekt låt för en dag som denna.

dagens låttips: ovanstående

Inga kommentarer: