lördag 14 april 2007

vilken kväll

kvällen började bra. vi var i sofias lägenhet på lasarettsgatan i göteborg. vi drack vin, fixade och donade och babblade. jag testade dessutom mitt nya smink som jag innan hade inhandlat. sofias familjs lägenhet var skitnajs! där måste vi vara varje gång innan, sofia. vi drog till gamleport, goa och glada, ungefär vid tio-tiden. enbart för att få gratis inträde. vi blev totalt chockade över deras höga drinkpriser, och beställde in en helt vanlig cider. nu har jag kommit på att det är skitkul att dansa enbart två personer på hela dansgolvet. alla blickar dras till en, och det är ju knappast någon negativ känsla.

efter någon timme kom andreas och christian. jag träffade också rasmus palmgren, som det var en lång tid sedan jag stötte på. vi gav gamleport en chans i några timmar, men det var inte världens roligaste ställe, eller världens roligaste folk som höll till där. efter diskuterande så bestämde vi oss för att dra till alingsås istället (konstigt nog), och ge tallhyddan en chans. på vägen till tåget ringde jag benjamin (födelsedagsbarn) och frågade vart han höll hus. vi träffade honom och hans kompis ulrik och gick sedan till tåget mot alingsås.

på tåget satt vi och tjötade med en kille (som vi aldrig fick veta åldern på) och hans lite äldre kompis, som vi först trodde var killens pappa. haha. väl framme i alingsås och ett desperat försök att försöka få upp cykeln från högen som alla cyklar låg i tog vi oss till tallhyddan. fick då reda på att de stängde vid två, och vi kom dit en halvtimme innan stängning. lyckat. på tallhyddan mötte vi mikael andersson, som vi promenerade till stationsgrillen med. gud vad gott det var med pommes mitt i natten, haha. efter matpausen cyklade vi hem.

inte världens roligaste kväll, men man lär sig något varje dag. försök inte att byta ställe, stanna, det blir roligare. åk aldrig till alingsås. besök aldrig tallhyddan. ha inte massa bröt i väskan så att man inte hittar nycklarna. spill inte ketchup på en vit jacka. glöm inte tamponger.

Inga kommentarer: