tisdag 17 april 2007

det är min värld det här

jag blir så fruktansvärt inspirerad av folk. jag vet inte om jag alltid kan säga att hur folk skriver och beter sig påverkar mig positvt. vissa människor får jag bara lust att hålla för munnen på, medan jag vill lyfta upp andra. någon av livets ståndpunkter är att uppskatta andra och att känna sig uppskattad tillbaka. jag har faktiskt lärt mig med åren hur man gör för att visa att man uppskattar vad en person gör eller hur den beter sig. komplimanger är nyckeln. jag vet inte riktigt om jag själv får komplimanger dagligen, men de gånger jag får det svävar jag på moln. något annat jag också har lärt mig med åren är hur man får människor att uppskatta en själv. jag älskar att bli uppskattad. jag älskar att få beröm och komplimanger. (vem gör egentligen inte det?). det bästa som finns är när man verkligen har kämpat för något och när andra sedan efter berömmer en för vad man har åstadkommit.

jag ska bli ännu bättre! jag ska bli en trogen kommenterare, berömmare och leende-bärande. man ska behandla folk som man själv vill bli behandlad.

Inga kommentarer: