måndag 23 april 2007

homeros, älskade homeros

det värsta jag vet är när pluggandet måste gå före allt annat. det värsta jag vet är när man inte klarar av att tänka på något annat än det man pluggar. "kanske glömmer jag av det jag precis lärde mig om jag sätter mig ned med den här tidningen". jag var livrädd idag efter dagens körlektion, då jag memoriserade hur man gick tillväga för att fickparkera, att jag efter lektionen hade glömt allt jag hade pluggat in om grekisk litteraturhistoria.

det här måste vara det mest krångliga, tråkiga och ointressanta jag någonsin har pluggat på. fast, man lär sig faktiskt av allt här i livet - nu vet jag vad jag inte ska bli professor i.

om en vecka är det valborgsmässoafton. tänka sig att det var ETT ÅR sedan jag, sofia och josefin firade valborg hemma hos simon. tänk vad livet var annorlunda ändå, för ett år sedan. jag var tillsammans med andreas, var kompis med josefin och gick första året på gymnasiet. tänk att livet kan ändra sig på, ändå, såpass kort tid. läskigt egentligen.

jag ska ha en bättre valborgsmässoafton än förra året. i år är jag ensam hemma. inte för att jag har planerat att utnyttja detta, men själva tanken får mig att le. i år är jag arton - lycka! simon vill ha med mig till wish, bara för att "sunblock" ska "underhålla" där. vet inte riktigt om jag känner mig så lockad till att titta på silikon-tjejer-med-blont-löshår-i-endast-bikini. njae, fast å andra sidan, wish lär vara fullproppad med killar, enbart! vilka andra tjejer drar sig dit för att titta på tjejer, med alla andra dreglande killar.

fick ett samtal idag av alingsås lasarett. "hej, är det malin? jag ser här att du har ansökt om feriepraktik här hos oss och vi vill att du ska komma på intervju hos oss". av alla jobb jag har sökt, har jag minsann inte sökt någon feriepraktik på alingsås lasarett. aja, världen kan spela sig ett spratt ibland - och det här var nog ett fall. aja, ge mig betalt för att jobba i juni månad, så har ni mig. två sommarjobb sitter faktiskt inte fel.

äsch, ska slänga mig tillbaka i mina uppslagna 4-kilos böcker.

Inga kommentarer: