torsdag 10 maj 2007

matematik b

nu har jag avklarat ett nationellt prov i kursen matematik B. i början fick jag en chock, som alltid. första delen utan miniräknare är alltid en besvikelse. man tror att man kan mer än vad man egentligen är kapabel till. efter att ha lämnat in första delen, utan ett fullständigt svar på sista frågan, satte jag mig in i del två, med min kära räknare.

gah, det gick inte bra idag. fast jag vet egentligen inte. matteprov är en mystisk grej. alltid när det har gått bra för mig, blir betyget kasst, och tvärtom. så vem vet, jag kanske får bra den här gången. trots att jag fattade 0% av sista uppgiften.

sista uppgiften var svår, och inte lite svår heller. jag klarade av ett steg, att räkna ut arean av en kvardrat. det komiska var att det var det enda jag kunde på den uppgiften, och jag skrev att 4 gånger 4 var 8. HAHA, vilken jävla bra mattebrud jag är.

nu ska jag ta tåget till alingsås, möta sofia på stationen utan att hon vet om det, chilla i alingsås i en timme, ta tåget tillbaka till lerum, ha 50 minuter naturkunskap, skära i ett älghjärta och sedan ha körlektion. spännande va?

Inga kommentarer: