söndag 6 maj 2007

my weekend

ohnej, ännu en helg avklarad. det känns lika tragiskt och nedbrytande varje söndagseftermiddag. nu väntar gymnasiet förmodligen tuffaste vecka för mig. radioprov, promenera en mil, krönika-och-artikel-inlämning, nationellt i matte b och massa mer. om naturkarin ber mig att göra provet i naturkunskap som jag missade förra veckan denna veckan blir jag arg. aldrig i livet.

trots mitt späckande pluggschema har jag inte tänkt på skolan en minut i helgen. det var meningen att jag skulle ha stannat hemma från våra familjeakiviteter idag och suttit mig ned med radiofakta, men det var inte ens lite lockande. så det blir att läsa igenom allt idag, i alingsås, innan jag somnar.

helgen har varit perfekt slapp. jag älskar att ha slappa helger där man bara hänger med familjen rätt igenom. visst, det är inget jag föredrar att syssla med varje helg, men lite omväxling skadar inte. igår var jag tvungen att köpa ett par nya vita tights, eftersom valborgsmässoaftonen förstörde mina tidigare. fick även ett bryt och inhandlade en rosa-vit palestinasjal - som står för feminism. jag bär den inte för att försöka uttrycka mig starkt eller vill ha blickar mot mig. jag tycker att den är otroligt skön och snygg, och budskapet i feminismen håller jag med om. världen borde ta mer allvarligt på jämställdhet.

jag är grymt sugen på att se "hata göteborg", någon som vill se den med mig? en maskulin "fucking åmål", jatack!

nästa helg ska bli mysig, hoppas jag. jag, emma, nathalie och sofia har planer på att grilla i slottskogen, mysigt värre. jag vill på bio, ha en sömnlös dag, sola, fotografera, shoppa, äta och mysa mig igenom hela helgen. (för det är ju rätt snart helg igen)

eftersom jag glömde av det jag hade lovat, att på mohameds födelsedag, skriva några gratulerande ord till honom, gör jag det idag. han fyllde år i lördags, och nu är snart hela alingsås 18, känns det som iallafall. GRATTIS I EFTERSKOTT MOHAMED! och se till att pallra dig hem från frankrike någongång.

dagens låttips: rihanna - umbrella

Inga kommentarer: