onsdag 2 maj 2007

onsdagsmorgon = försovning

ojoj vad jag fullkomligt älskar att ta mig upp tidigt på morgonen. jag har som tradition att alltid försova mig morgonen efter en långhelg, varesig jag egentligen hinner eller inte. idag var det en sådan morgon som jag försov mig på. ohherregud vad skönt det var. kärleken till min säng har växt på sistonde.

sängen är det bästa jag har i mitt rum. delad andraplats har min dator och min kära kamera. (konstigt?). känslan man får när man har varit hemifrån hela dagen/kvällen/natten och då man kommer hem och slänger sig i underkläder rakt över ett par kalla och mysiga sänglakan är obeskrivlig!

igår, första maj, var en märklig dag. kom hem från göteborg vid ett och slängde mig i sängen (fick en sådan känsla som jag beskrev nyss). sov i några timmar och vaknade med en galen hunger. åt lövbiff på altanen och planerade vårt poolbygge med mamma. (som om det kommer bli av). mamma har blivit lite inredningsgalen på sistone. vem tänker på att bygga pool några dagar efter att man har köpt en gigantisk tv och värsta hemmabiosystemet? aja, vem klagar egentligen?

efter att ha ätit mådde jag genast lite bättre. joakim ringde och vi umgicks hela kvällen framför o.c och savage garden. jag ligger lååångt efter de som tittar på o.c på tv. förut låg jag före, eftersom jag har alla avsnit på datorn. men jag har glömt bort o.c, och har tappat längtan till att titta på det efter att ha sett allra sista avsnittet alldeles för tidigt. typiskt mig.

förresten, idag flörtade en kille med mig på tåget. han glodde HELA tiden, vilket var ganska komiskt. båda steg på i alingsås och steg av i lerum. han gick en halvmeter bredvid mig hela vägen till skolan och när vi skildes åt gav han mig en sista blick. aw. fast han var inget för mig.

Inga kommentarer: