torsdag 24 maj 2007

rummets frizon

som jag sa till sofia på tåget mot göteborg förut; vilken händelserik dag jag har haft idag!

åkte till skolan, gjorde både tyska- och mediekunskapsprov. gick sådär, som vanligt. vi har inget att göra på redaktionstiden, så jag, sofia, jesper, anthon och marcus myste i två timmar. jag gillar att vara med den skaran. they are making me feel good about myself. skrev en början till min novell på svenskan, och begav mig sedan hem, med ett tåg förtidigt.

hugo gjorde mig sällskap på tåget. mysig pojke. väl hemma pressade jag i mig currykyckling och blev sedan skjutsad av mamma till tvätteret för informationsmöte angående mitt sommarjobb. roligt att höra att jag, just jag, blev utvald av ett hundratal andra sökande. lite surt dock att höra att smycken får ej bäras, toffs måste bäras och att jag ska ha på mig en sjukt ful vit dress när jag jobbar. nejtack.

uppskattade tiden till att gå till stationen från tvätteriet fel. joakim kom med sin bil och räddade mig så att jag hann med tåget till göteborg, för att fika med sofia. sofia gick på i lerum eftersom hon hade suttit och pluggat medan jag hade varit hemma och gått på möte. duktig tjej. väl framme i göteborg drog vi oss snabbt till condecco på avenyn, för att njuta av en mysig fika med ett intressant samtalsämne.

nu är jag hemma. har precis kollat på första avsnittet av project runway (bäst) och ett avsnitt av pcd. efter att ha sett pcd får jag alltid inspiration till att börja dansa. det ser så himla sexigt, självsäkert och härligt ut. och jag har alltid velat kunna göra det. vem vet, om ett år kanske jag är proffs.

nej nu ska jag dra mig ned i sängen. dagens stora höjdpunkt!

dagens låttips: travis - closer

Inga kommentarer: