söndag 27 maj 2007

stand up

gårdagen blev lyckad ändå, trots mina kritiska förväntningar. för en gångs skull hade jag och sofia aktiviteter att välja och vraka bland. tidigare har vi varit begränsade och kännt oss tvingade till att göra en viss sak. bättre att göra något man verkligen kände för.

vi tog nio-tåget hem till simon, lerum, för att umgås med honom och de andra killarna som där hör till. alla killarna blev lagom goa efter cirka tio vodkashottar, och jag&sofia var klara och mysiga eftersom vi fortfarande inte kan dricka något efter valborgincidenten. menmen, det är alltid underhållande att se när ens nära och kära säger och gör mystiska saker. christian strippade, andreas blev galet arg och de andra var bara normalt mysiga. efter att ha hejdat killarna från att hoppa ned från simons höga altan/balkong drog jag&sofia oss till göteborg istället.

vid vasaplatsen träffade vi karl och hans kompis joakim. vi drog hem till karl och satt på hans balkong och pratade in på småtimmarna. tog sista pendeltåget hem och gick hem till mig i gryningen. somnade som en stock när jag kom hem och vaknade helt underbart utvilad.

tack för en ännu lyckad och mysig kväll!

Inga kommentarer: