lördag 14 oktober 2006

überlång promenad

idag har jag gått en oerhört lång promenad, endast för ett par skors skull. från nordstan, vidare genom kompassen/arkaden, södra larmgatan och tillslut avenyn, längst upp typ. jag var ute efter ett par adidasskor, designade av missy elliott. men nej, arkaden hade endast de i storlek 36 och ingenannan affär hade dem. jag blev sur och arg. jag ville ju ha dem! hollywood, nilson, karltex, yoko yap, scorett, solo eller någonannan liknande affär hade dem INTE! vad är det med dem. vem kan undgå att ha världens snyggaste skor? fan ta dem.

väl framme i nordstan igen, där resten av glimstedtfamiljen satt och väntade, skulle jag ta en titt i den enda skoaffären jag inte hade kollat i i nordstan, scorett på andra våningen i femman. jag drog ett snabbt ögonkast genom hela dam-avdelningen. tiden stannade, jag hörde att jag själv andades, blicken fastnade. plötsligt sken hela jag upp. jag såg ett par ÄNNU snyggare par. ett par liknande, lacoste, med lila tyg inuti. jag blev kär, på två sekunder. efter tio minuters prövning köpte jag dem. åh jag är så glad. adidasskorna kan slänga sig i väggen, nästan.

tjejer, är inte mensvärk det värsta som kan hända en gång i månaden? hela min mage känns som om den ska sprängas. såfort jag reser mig upp dunkar hela partiet under naveln. helt onödigt, ja faktiskt. till hundra procent. jag ska ändå inte ha barn nu, motherfucking mother of nature.

dagens låttips: h.i.m - join me

Inga kommentarer: