onsdag 11 oktober 2006

två blinda snickare och en såg

imorgon är en hundra-procentig mysbrallor-dag. mina mjukisbyxor är borta, helt spårlöst försvunna. hade på mig de i söndags, och efter den dagen har jag saknat dem. iofs har jag ett par superheta gråa också, men fan, svart är och kommer alltid att vara mjukisbyxans färg nummer ett. om man inte skulle se ut som en slapp-potatis såfort man tog på sig sina softpants skulle jag bära dem varje dag. det är det enda riktigt bekväma, det enda riktigt slappa.

idag är det fotbollsmatch (ärdetväl?) mellan sverige och island (ärdetväl?). fotboll, på tv, är det mest ointressantaste jag vet. ärligttalat, ishockey och handboll på tv, det kan jag förstå intresset för. men helvete inte fotboll. för det första fattar jag inte offside (vemgördet?) och för det andra så händer det inget... bara en massa frisparkar, straffar och offsides. vem bryr sig? ärligt. den enda gången jag tyckte fotboll var "roligt" var i högstadiet. i högstadiet var man tillsammans med fotbollskillarna. att åka till holmalunds inomhusplan och titta på svettiga killar var nöje nummer ett. på helger var det matcher som skulle spelas, och som en bra flickvän, som jag var då, var jag där och stöttade, oavsett väder. en gång när jag skulle kolla på en kille, som jag ej vill nämna i namns hemmamatch spöregnade det. men jag var där, jag ställde upp för min käraste. men nja, när jag numera tänker efter, var det inte så roligt ändå. killarna var alltid, alltid, sura efter en förlorad match och var jobbigt lyckliga efter ett lyckad match. nja, fotbollstjej, det är inte jag det.

jag sitter nu med en rosa markeringspenna och markerar viktiga avsnitt och viktiga fakta i mittjosefinsochsofias värnplikts-häfte. vi ska ha debatt mot veeruska och sofia på onsdag, i svenska c, javisst låter det läskigt. jagjosefinochsofia är mot allmän värnplikt, och de andra är för, för er som inte är smarta nog. vi ska ha mvg, för vi är så förberedda med våra spydiga kommentarer.

jag missade "the hills" idag. "the hills" är typ nya "laguna beach". eftersom personerna i laguna beach har slutat high school och ska börja college har de nu koncentrerat sig enbart på en person, som jag förövrigt förut hatade, lc, lauren. hon går på college i los angeles (fucking hot L.A). hon extraknäcker hos "teen vouge" (janivet,vouge,världensstörstamodetidning). numera älskar jag lc, helhjärtat. måste be sofia återberätta vad som har hänt imorgon på bussen, hoho. anledningen till att jag missade "the hills" var att jag var hos andreas idag. (jagälskardig)

och det sista: jag är bäst, snyggast, underbarast, sexigast, smartast, framgångsrikast, roligast, omtänksammast, mysigast, gosigast, kramigast, pussigast och älskvärdast.

dagens låttips: the kelly family - fell in love with an alien

Inga kommentarer: