tisdag 24 oktober 2006

can I say no?

jag är inte mycket, inte mycket att titta på. du kommer aldrig att behöva ljuga igen. du kommer aldrig att behöva se mig ligga död på vägen. så många broar jag bränt. ingen tog mig riktigt över dem.

imorgon ska jag ta kort efter skolan. varesig jag vill eller inte. hoppas det regnar. jag älskar att fånga regndroppar på kort. det är något bland det vackraste som finns. om jag inte tar kort imorgon kommer jag skjuta upp det och så kommer jag att missa alla röda löv, iår igen. det skulle vara en typisk malin-grej. jag är riktigt duktig på att vara typisk mig.

jag är faktiskt riktigt enormt stolt över bilden ovan. innan jag fixade och trixade med den såg den ut som en helt vanlig pose-bild som helst. jag har kommit in i en period där jag klipper och tar bort grejer från bilden. redigerar t.ex. bara ögonen eller läpparna. resten av bilden "delete:ar" jag. rgb-färg vs. gråskala, skuggor/efterbelysning och utdragna linsöverstrålningar, det är jag, rätt igenom.

please give me, something. this could be nothing.

äntligen gjorde jag det. jag börjar bli riktigt stolt över mig själv. jag skrev ut mina bästa bilder någonsin i färg i skolan. nu har jag suttit här hemma och valt ut de bästa och placerat de i ramar, som nu pryder min vägg. måste få tag på ett långt tavelställ som jag ska hänga över min säng. på det stället ska jag sätta upp ett par olika stora ramar, med världens snyggaste bilder, tagna av mig. framtidens mest eftertraktade fotograf. jag har något ingen annan har.

dagens låttips: john legend - save room

Inga kommentarer: