måndag 23 oktober 2006

jag borde inte bry mig, men det gör jag

jag förstår egentligen inte varför. varför du kämpar för något du inte har tänkt ut riktigt ordentligt. (nu läser du nog det här, trots att du sa att du skulle sluta). jag sårar dig så. jag, mina ord, mitt nya jag, sårar dig. som slag rakt in i hjärtat. men vad fan ska jag göra? om du skulle vara i min sitts, nu, idag, skulle du nog förstå mig. förstå vad jag tänker, vad jag tycker och känner. det är inte lätt för mig heller, som du verkar tro. jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. jag skiter inte i dig. det skulle jag aldrig ens komma på tanken att göra. jag bryr mig om dig, varesig du tror på mig, eller inte.

(nu när du ändå läser det, när du inte skulle) kan jag ändå påminna dig om att jag visst bryr mig. du var så jävla speciell. det har du nog glömt att jag tycker? mhm. du kallar mig iskall, kall som is, har jag hört. vad fan ska jag göra? ska jag vara varm mot dig, varm som en augustikväll? det har gått en vecka, baby. (ja, jag skrev baby, och bli inte förvånad över det). vi borde vara ifrån varandra. ärligtalat. det var därför det blev som det blev, för en vecka sedan. meningen med det beslutet var inte att vi skulle fortsätta som vanligt. du blir sur, jag blir sur tillbaka. vi börjar tjaffsa om småsaker och sedan blir det ett kallt "hejdå, ha ett bra liv". så vill jag förhelvete inte heller ha det. det är det som är så jävla sjukt.

kan det inte bara vara bra? kan det inte bara lägga sig. kan inte du, och jag, bara acceptera att det är inte du och jag längre. det finns inget vi. så kan vi sluta hålla på. det är det enda jag vill. jag vill kunna skriva med dig på msn utan att bli förhörd om vad jag har gjort idag, och med vem. jag vill kunna skicka dig en glad smiley utan att det ska uppfattas fel.

det är kanske för tidigt för att börja tjaffsa. kan vi inte bara lägga ned stridsyxan och acceptera situationen? jag är inte bra på sånt här. inte för fem öre. när fan blev jag ett relationsproffs?

dagens låttips: håkan hellström - magiskt men tragiskt

Inga kommentarer: