fredag 7 december 2007

generation nutid

allt handlar om vad man prioriterar här i livet. den meningen har jag fått höra flera gånger, straight upon my face. jag har en dålig sida. planering är en stor del av mitt liv och jag är nog inte världens mest spontana människa här på jorden. eftersom de flesta runtom mig ser spontanitet som en positiv sak och planering som en negativ hamnar jag på den negativa sidan hur mycket jag än drar och böjer i det. jag är ingen sådan där "men kom över någon gång imorgon"-människa. jag är en tvättäkta "ring två minuter innan du knackar på dörren så jag hinner förbereda mig"-tjej.

därför blir jag lite småirriterad när jag faktiskt tackar nej till att ses dagen innan ett stort prov pga att jag måste plugga. "allt handlar om vad man prioriterar, och tydligen prioriterar du plugg före mig". förlåt, men jag är ingen tjej som bara skjuter undan allt viktigt på skrivbordet och fokuserar på annat när det väl gäller.

prioriteringar av viktiga saker och planering är livets a och o, och kalla mig tråkig hur mycket du nu vill.

Inga kommentarer: