söndag 16 december 2007

guld förblindar många, kärlek förblindar alla

här sitter jag efter en jättemysig helg har julmust-glaset bredvid mig och har precis njutit av lite daimglass. har sprungit omkring som en galning på stan idag för att fixa alla julklappar. nu återstår bara ena kusinen och mormor&morfar, så är jag klar för att fira julen 2007!

jag har möblerat i mitt rum! jag tröttnar rätt lätt på saker och denna gången var det att rummet såg så fyrkantigt ut och alla möbler var utsmetade längs väggarna. då drog jag min säng och placerade den med kortsidan mot väggen och låter den gå ut till mitten av rummet. det ser mer ut som ett rum nu, och jag är nöjd.

ska alldeles snart måla högerhandens naglar i mörklila. vänsterhanden blev klar för en timme sedan och det har smitit in ett samtal med sofia och lite bloggande emellan. mina naglar är pinsamma. utan naglack vill jag inte ens gå utanför dörren. eftersom jag inte har haft tid att gå till salongen och fixa naglarna så ligger själva akrylet på ungefär halva nageln. ser förjävligt ut rent sagt! kan inte bärga mig till torsdag då jag äntligen ska fixa naglarna. vill ju ha snygga händer under jul och nyår

när jag pratade med sofia i telefonen förut konstaterade vi att vi saknar utgång! det var mer än två veckor sedan alkoholen tog över min kropps kontroll och oj vad jag saknar det. vi funderar att dra till sticky fingers på torsdag (då vi får jullov) och hotellet i alingsås på fredag (då alingsåsarna går på jullov). enda nackdelen är att jag jobbar 12.00-19.30 på fredagen, och det blir nog lite kämpigt om det blir utgång kvällen innan. får se vad som händer med den saken. men jag ska garanterat ut påfredag iallafall!

nu kallar högerhanden! see ya'

Inga kommentarer: