måndag 25 februari 2008

dreamgirls

herregud vad min blogg bara babblar om min tråkiga vardag! det får bannemig bli ändring på det snart.

snart ska jag sätta mig och titta på musikaldramat "dreamgirls" med eddie murphy och beyonce knowles. har bara hört bra om den, så det ska bli riktigt roligt!

i veckan får jag mina bamboo-örhängen! jag längtar som ett barn till julafton.

jag är på jakt efter en skitsnygg och inte så dyr wct-tröja. om någon har lyckats hitta någon i färgerna lila, vinröd eller mörkgrön får ni gärna hojta till! är också på jakt efter snygga korta kjolar med hög midja. gärna i rött eller svart för en bra peng.

varför bloggar inte mer killar? shit vad coolt det skulle vara med en riktigt duktig manlig bloggare som skriver om mode, tjejer och musik. jag gillar inte när intressen, teman eller saker endast ska vara attraktivt för ett kön. jag har emot allt som har med könlig indelning att göra! om jag skulle få barn någongång i framtiden (som iofs är en rätt omöjlig tanke) skulle jag med nöje klä min tjej i mörka färger och ge henne en så könsneutral uppväxt som möjligt. att dela in människor i två fack bara för att könen skiljer dem åt är bara nonsens! så bort med mindre lön för kvinnor, bögrykten för killar som gillar "tjejiga saker", könsrelaterade färger etc.

dagens låttips: lifehouse - trying to find my way

Inga kommentarer: