måndag 25 februari 2008

flimmersynens hemort

jag vill ut och dansa mig blå om fötterna. sjunga mig hes till gamla schlagerlåtar och le åt främlingar. vara totalt ohämmad och gråta glädjetårar så sminket förstörs. jag vill flörta med blicken och krama ihjäl tjejkompisarna. jag vill skrika fram något obegripligt i en främlings öra och vilja stanna i det ögonblicket för evigt. komma hem och lukta öl och rök, trots att jag varken har druckit öl eller rökt. jag vill till och med tappa ena örhänget och ägna en timme åt att krypa runt på dansgolvet och förgäves vilja hitta det igen.

jag visste det! mitt löfte om att inte gå ut och partaja förrän den 13:e mars kommer inte att hålla sig! imorgon är det tisdag, och det spritter i tårna på mig redan nu. utgång på fredag?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag vill ut på fredag :D:D:D o jenny också antagligen! wiiiie!