onsdag 13 februari 2008

glimstedt.blogspot.com version 1.2

sådärja! nu har jag gjort om bloggen lite. det är precis det som behövs för att man ska få upp den där lilla gnistan för att blogga igen. blev rätt trött i ögonen av att läsa vitt på svart, och layouten i sig var rätt tråkig förut. nu är den lite roligare, och jag trivs mer.

jag är en rätt rolig människa. eftersom jag inte har något att plugga under sportlovet, mitt sista sportlov förövrigt, så har det blivit som att jag ser det här lovet som ett sov-lov. förr kunde jag sova till sent på eftermiddagen, utan några som helst problem. det är det bästa jag vet! när man vet att man inte har någon som helst tid att passa och bara kan sova ikapp hela dagen. men tyvärr, dessa sovkunskaper har flygit bort i drömmarna. igår gick jag och lade mig halv fyra, endast för att jag ville sova längre än till tio. men ne-ej! idag vaknade jag vid elva, pigg som en... (säger man nötkärna?) och blev riktigt besviken. aja, får väl försöka förstå att nu när man är på gränsen till vuxen kanske man ska göra saker i sitt liv istället för att gå in för att sova bort dagarna.

men idag har jag faktiskt planer! om någon timme ska jag ta pendeln in till göteborg, möta upp emilia och fika. det känns som evigheter sedan jag fikade i göteborg! när jag kommer hem ska jag skriva projektplan för min hemsida, sortera mina bilder, äta och ringa sofia. på kvällen kommer hon hit och tittar ikapp på gossip girl och one tree hill. emma skrev i sin blogg om att dagens oth-avsnitt är riktigt häpnandsväckande. oh, can't wait!

igår hade jag förresten det trevligt. drack coca-cola hemma hos nathalie med sällskap av henne, emma och sofia. vi tittade på "heartbreak kid" och diskuterade mystiken i vad det är som gör en utekväll lyckad. rätt intressant.

nu kallar duschen, rostmaskinen och vattenkokaren!
/malin glimstedt

Inga kommentarer: