onsdag 8 november 2006

citat-tajm

jag tog en paus från mitt sims-spelande och mitt matte-pluggande. jag blev på g för att skriva blogg (något jag verkligen inte var igår) när jag läste josefins blogg. hon hade bett mig, i sin blogg, att skriva lite citat. citat som kommer från stunder jagsofiaochjosefin har skrattat som hyenor till. citaten kommer att vara längst ned i detta blogginlägget, bara för att det ser bäst ut.

imorgon har jag matteprov, matte b, visst låter det hemskt? för en gångs skull är jag faktiskt förberedd. ovanligt mycket också. brukar alltid ha pluggat endast dagen innan till matteprov, och det har gått galant varje gång. denna gången kommer jag att äga provet, bara för det. jag är nog bäst.

idag på tyskan fick jag&karin lov att gå och plugga körkortsteori. man ska klara av tre faser på ett datorprogram. man kan få olika betyg beroende på hur mycket poäng man får. det är egentligen skitlätt, eftersom man får göra testerna hur många gånger man vill, de betygsätter bara det bästa resultatet, och man får sitta med boken bredvid. jag har gjort fas a-testet typ åtta gånger. har alltid fått runt 57 poäng av 70, vilket är vg. förutom idag. då fick jag för fan 66! det är mvg så det skriker om det. jag är nöjd. bara fas b och c kvar nudå. kursen slutar denna veckan. go mull.

sofia vid den vegetariska disken i matsalen:
s: åh vad gott det ser ut. är det kött i?

j: men malin. tarmarna sitter ju fast
m: va? gör dem?
j: ja det gör dem!
m: inte mina...

j: meh, vart tankar tågen?
s: josefin, är du dum eller?
... de tankar ju i göteborg, fattar du väl!

jag ska sola för första gången:
m: ska man låsa dörren?
ska man ta av sig?
blir man röd första gången?

josefin i mörkerrummet på fotolektionen:
j: vart fan ska jag FÖRA in den?

sofia ska ta en dricka i gp-huset
hon tar tag i en mer-flaska:
s: det är dricka va?

m: OH! jag har pengar
s: har du snott dem eller?

j: vi pratade om ridning...
alltså, ridning på hästar!


(för dem som ej fattar...
m = malin, j = josefin och s = sofia)

dagens låttips: blondie - one way or another

Inga kommentarer: