söndag 12 november 2006

walking around me

det var bilmässa på eriksberg idag, extrema lyxbilar. det var faktiskt fascinerande, tro det eller ej. där fanns bilar för miljontals kronor och runt dessa bilar stod miljontals snygga killar (en anledning till att jag följde med pappa dit). jag fick låna pappas kamera och sprang mellan värstingbilarna och tog kort (dock inga bra). det var skitkul att leka med blixten och olika vinklar. snyggingarna spanade in mig, eftersom jag såg allmänt proffsig ut med kameran i högsta hand. jag skämdes inte, jag dominerade och trängde mig fram för att få den bästa bilden. detta var nog en bra övning, för mitt framtida jobb. nej, jag ska inte ta kort på bilar på mässor, utan jag ska bli fotograf.

jag har dock inte bestämt vad för slags fotograf jag vill bli. det spelar typ ingenroll, bara det inte är något sjukt eller frilansning. något är bestämt, vilket är att jag ska bli fotograf. det är säkert den här gången, tror jag.

nu ska jag börja packa och bege mig hem till alingsås.

dagens låttips: stereophonics - maybe tomorrow

Inga kommentarer: