söndag 19 november 2006

number fifty-one

igår vaknade jag på en störtskön tid. halv ett, kan det bli bättre? gick upp, åt, duschade, borstade tänderna och sminkade mig, för att bege mig till alingsås centrum. där skulle jag möta mohamed. vi tog en promenad till mcdonalds och pratade. det var väldigt nice. vid fem gick jag hem i regnet, för att äta.

tog nio-tåget med sofia&josefin till göteborg för att se "borat" med simon, andreas, christian m.fl. bergarkungen, den nya biografen var maffig. boratfilmen var... ovanlig. precis rätt ord att beskriva den. tydligen var pappa på biografen samtidigt. men stötte aldrig på honom, vilket var lite knasigt. vid slutet av filmen tändes ljuset i salongen, störande. efter någon halvtimme stängdes filmen av och folk började uppföra sig onormalt. två tönttjejer satte sig längst fram på "scenen" och sa: "vill ni ha allsång, vilken låt vill ni sjunga" respons: "sätt er ner för HELVETE!"
hahaha, dagens.

eftersom det tydligen inte gick att fixa filmen eller ljuset fick salen utrymmas och alla fick två ersättningsbiljetter. fan, jag som ville se slutet. aja, det är inte ofta man tjänar på att gå på bio.

idag är det söndag. imorgon är det måndag. hela dagen idag ska jag sitta och längta till imorgon. nej jag är inte dum i huvudet. det är inte skolan jag längtar till. imorgon ska jag låna hem skolans canon eos 350D, för att jag älskar den. slappaslappaslappa blir huvudingrediensen för dagen.

dagens låttips: ison och fille - hela dan varje dag

Inga kommentarer: