tisdag 14 november 2006

änglalik

skolan tar verkligen död på en. det spelar ingenroll vad man presterar eller hur bra man är, skolan tar kål på en ändå. jag orkar inte med det här snart längre. jag vill inte vakna med ångest, och inte heller somna med det. jag vill inte ägna mina sista tankar innan jag somnar på skolan. "vi har prov imorgon, ett arbete till torsdag och inlämning på fredag". jättemuntert, verkligen. även fast jag inte är den som sitter och pluggar största delen av min fritid klarar jag ändå inte av det. jag klarar inte av något som kontrollerar min lediga tid. jag planerar andra intressen och umgänge efter vad jag ska plugga. jovisst, det låter självklart! menfan, måste det vara självklart? läxförbud? jatack.

vad ska jag komma ihåg från min ungdom? vad ska jag tänka tillbaka på när jag sitter ensam och vuxen? jo, jag kommer komma ihåg hur störd skolan var, hur mycket man alltid skulle hinna med och hur hemska lektionerna var. roligt, youppie. jag älskar skolan och tanken på att jag kommer vid en bänk minst 4 år till. jag dör av glädje.

ingen kan heller förstå hur mycket hellre jag skulle vilja göra något annat än saker med min klass. jag vill inte sitta i samma klassrum med typerna i min såkallade klass. jag klarar inte av dem.

jag klarar bokstavligt talat inte av:
- töntar som skrattar åt "töntarna" och tror att de är bättre själva
- korkskallar som glor och tror att man blir rädd när man möter deras blick
- tuffingarna som tror att de är coolast på skolan
- dumskallarna som skrattar så jävla högt att man tror att huvudet ska sprängas

de enda jag gillar är sofia, josefin, långben, tåget, killen-med-hatten, karin&rebecka, samt de som inte känner sig träffade enligt de påståenden ovan. alla andra kan dö, verkligen.

mitt liv är piss just nu, tro det eller ej. jag har finnar i hela ansiktet, ett munsår som totalt vägrar att försvinna, en klass som är bokstavligt talat dum i huvudet, ett hår som alltid ska vara platt och en dator som vägrar göra som jag säger. allt kan dö, tillsvidare, till jag känner för att hoppa på jorden igen.

dagens låttips: goo goo dolls - big machine

Inga kommentarer: