måndag 6 november 2006

unbreakable

jag är så jävla typisk. jag är så jävla lik mig själv (nehe, konstigt). gissa vad jag gjorde idag? första skoldagen efter höstlovet. jag försov mig! jag måste vara guds hatobjekt. vaknade av att mobilen ringde. det var josefin som undrade var jag var. slängde ett snabbt öga mot klockan. den visade 10:13 eller något. jag tänkte; HELVETE! och sprang in i duschen. nejmen det är lungt. jag missade bara klassrådet, matte b-lektionen och gymnastiken. skulle vart enormt bra om jag skulle vart med på den där mattelektionen, eftersom vi har prov på torsdag, och jag är inte världens bästa på matematik. aja, let's ta det med en klackspark. haha, jag och mina jävla klacksparkar. bara för att jag försov mig idag så ska söta-sofia ringa mig kvart över sex imorgon på morgonen. för att undvika en eventuellt andra försovning.

jag tror att jag är besatt av the sims numera. jag längtar efter det när jag är i skolan, det är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista innan jag somnar. det är SÅHÄR roligt. iallafall djurliv. jag har en familj vid namn gyllenhage (väldigt kreativt). tjejen, den enda människan, äger en dalmatinerhane vid namn charlie och en kattunge som heter mjau. nejmen vad håller jag på med? vem fan bryr sig? hahaha. nu skäms jag.

see, I reckon you're about an eight or a nine. maybe even nine-and-a-half in four beers time. that blue top shop top you've got on is nice. bit too much fake tan, though, but yeah, you score high. but there's just one little thing that's really really. really really annoying me about you, you see. yeah, yeah, like I said, you are really fit. but my gosh, don't you just know it?
(the streets - fit but you know it)

jag ska börja med att berätta från vilken låt jag tar vissa stycken. det är lite pinsamt när folk kontaktat mig och sagt: "fan vad bra dikt du har skrivit" "eh.. hm. det är inte jag som har skrivit den". vissa fattar inte ens vissa stycken/texter, vilket är lite synd, faktiskt. ett tips: läs igenom den, långsamt. tänk på vad varje ord betyder. det kan nog hjälpa. ord är lättare att förstå än meningar.

förövrigt har the streets (bandet till texten ovan) väldigt bra texter. titta bara här:

she didn’t looked too bored with what I was saying. hair looked much better than the other day. she had her fingers round her hair playing. I saw on tele that’s a good indication. she didn’t offer to buy the next drink though, nay. but I suppose that’s just our girl’s way. I’m trying to think what else I can say. peeling the label off, spinning the ashtray. yeah, actually yeah she did look pretty neat. her perfume smelt expensive and sweet. but I felt my hair looked a bit shit. wished I had it cut back last week. she kept giving me this look as she would speak. was she only friendly or was she a keen. asked her if she wanted the same again to drink. just started to turn and get up out my seat.
(the streets - could well be in)

texter har börjat att fascinera mig mer och mer. för ett tag sedan brydde jag mig inte ens om vad de sjöng, utan hur de sjöng. jag tror att det ingår i mognadsprocessen hos en människa. jag menar, hur de sjunger, är ju ytan. och vad de sjunger, är insidan. man kan ju inte sjunga en skittext bra och tro att den låten kommer att bli bäst. man kan inte heller sjunga en skitbra text dåligt, hur skulle det se ut? nae, det ska vara bådeoch för att det ska bli en tio-poängare.

dagens låttips: the streets - don't mug yourself

Inga kommentarer: