söndag 5 november 2006

kommer du ihåg?

ännu en slapp dag har snart passerat. hör och häpna, jag vaknade med ett ryck kvart över ett idag. jag åt frukost vid halv två och duschade vid halv tre. herregud. men panikkänslorna släppte när jag kom på att det är den sista lovdagen idag. då får jag unna mig min tidsförsening. sådana här dagar är faktiskt riktigt härliga. jag har prövat kläder jag inte visste att jag ägde och tagit fram mina stövlar från i vintras igen.

nu sitter jag här vid datorn, lyssnar på westlife och läser veckorevyn. matmatmat, jag är hungrig som få också.

kan inte någon förstå? jag vill bli vuxen. jag gillar inte sjuttonårsåldern. kan jag inte få bli arton någon himla gång? jag skulle vilja vara arton läänge, sedan skita i nitton och tjugo, samt tjugoett och därefter kan jag få bli tjugotvå och stanna där? min mamma säger att hennes bästa år var runt tjugoårsåldern. där vill jag vara, föralltid. jag vill ha egen lägenhet och ha möjligheten att kunna bestämma helt själv.

nej, nu ska jag nog gå och plugga matte b. den kan förövrigt dö.

dagens låttips: juanes - la camisa negra

Inga kommentarer: