torsdag 6 september 2007

didn't we? shouldn't we? wouldn't we?

efter att ha sovit 16 timmar oavbrutet under en hel natt känner man sig rätt seg när man går omkring i slappt linne och mysbyxor mitt under dagen. man känner sig också lite sådär lagom meningslös med en huvudvärk, mensvärk, feber och svullen mandel, när man egentligen borde skutta omkring för att det snart är helg. det värsta som finns är nog när man har gjort upp spännande planer för en helg, och lyckas precis att bli sjuk innan den helgen, så att man får avboka allt. för att istället sitta invirad i en filt framför tvn och glo på "skilda världar" och få flashbacks. nej, det livet kan vara skönt en dag eller så, men inte under en hel helg.

efter att ha tittat på "sex hopp och kärlek" på canal+ imorse blev jag något galet sugen på att investera i en svart skinnjacka med mudd. en jacka som man kan ha i ur och skur och samtidigt inte tröttna på (förhoppningsvis). i garaget har jag höst/vårjackor som jag har köpt nya för varje år som har gått. nej man kan ju helt enkelt inte ha samma jacka två år i rad, på något konstigt sätt. jag är inget modefreak, och bryr mig egentligen inte om sådant alls. jag har kläder i min garderob som har följt med under hela högstadiet fram till nu. men jackor och skor är det något speciellt med. såfort en ny årstid börjar skymta kommer måsten upp och jag tar mig till göteborg och köper nya skor och en jacka, för att börja årstiden perfekt. fast eftersom det ska bli 20 grader i helgen lär det varma vädret hålla i sig ett tag till, så jag kan fortsätta att bära en hoodtröja när jag går till bussen.

förresten så skämde jag ut mig inför lerums sjukskrivnings-telefonsvarare imorse. har alltid sjukanmält mig via internet, fast just idag fungerade inte detta. "hej jag heter malin glimstedt *hostar*. jag går i jm2... eller nej! jag går i jm3, haha. och jag har typ halsfluss eller vad det nu är. hejdå" vad världsvan och sofistikerad man kan låta ibland!

Inga kommentarer: