lördag 29 september 2007

sweet religion

gårdagen var übermysig. tittade på idol med familjen, drack coca-cola och åt mjölkchoklad. somnade vid elva och vaknade lugnt och skönt vid halv tolv imorse. utsövd till max, fast har ingen som helst lust till att gå ut idag. ringde sofia och avbokade våra planer för kvällen. åt salamimackor, duschade i kokande vatten och tog på mig mina nytvättade jeans och en vit t-shirt.

idag ska jag bara njuta av att det är helg. mamma ska laga min favoritmat, lasagne, och ikväll kommer "ondskan" på tv. herregud vad längesedan det var jag var hemma på en helg i alingsås. igår var hela min familj och handlade, och mamma sa att det kändes ovanligt att jag var med. tragiskt.

snart är det öppet hus på nolhagaskolan. mamma kan inte ställa upp för att följa med julia, så det blir mitt uppdrag. jag kommer få världens högstadietkänslor när jag sitter och tittar på när de har geografi (eller något) med peter, min gamla lärare. julia har alla mina gamla lärare, och det ska bli riktigt spännande att få se hur saker och ting verkligen alltid har varit på samma sätt.

nej nu ska jag städa iordning lite i mitt rum och dricka några glas vatten. hälsosamma malin är tillbaka!

ha en grymt mysig lördagskväll!

Inga kommentarer: