tisdag 4 september 2007

hey, I've bought you flowers

varför känns det som om att allt bara är helt fel ute för mig? antingen så är jag ute i fel tid, försent eller förtidigt. eller så är det så att jag befinner mig helt på fel plats. jag känner mig så vilsen som man bara kan göra. jag är arg på något, men jag vet inte vad. jag är också ledsen över något som jag inte kan sätta fingret på. exakt såhär känner jag varje år! när det börjar bli lite kallare, när halsduken kommer fram, och när man måste blåsa håret på morgonarna. varför är det alltid deppigt runt hösten? jag kan nog helt säkert säga att hösten är den vackraste årstiden på året. alla dessa färger, och mönster. regndroppar mot fönstret, stickat och blöta röda, orangea, gula eller bruna löv på marken. det är därför det känns fel att allt ska bli så fel, deppigt och misslyckat på hösten, just hösten.

dumma vackra höst.

Inga kommentarer: