fredag 7 september 2007

en liten flicka i förstora skor

nej, det blev inte som jag ville att det skulle bli. tog mig i kragen och steg upp imorse för att gå till skolan, med feber och med en mandel stor som en valnöt. ett stort misstag! i skolan hände inget viktigt, jag glömde lämna pengarna till sthlm-resan och bara led igenom de stackars timmarna. gick hem en timme för tidigt och led igenom en lång tågresa med en febrig sofia bredvid mig.

detta resulterade i att jag fick banga håkan, kära håkan, ikväll. sitter ensam i pappas lägenhet på lindholmen med ett stort läkande glas coca-cola bredvid mig. hur många gånger har jag intalat mig själv att sluta dricka den där sockerbomben? jag klarade mig i två dagar förra gången jag försökte. åh. linda och julia står säkert och kysser håkans fötter just nu. pappa och markus är och kollar läget på liseberg, för att vara med och publikrekordet. och här sitter jag. ensam. igen.

Inga kommentarer: