onsdag 19 september 2007

säkerhet och ärlighet

idag efter skolan och psykologiprovet (som gick bättre än väntat) tog jag, emma och sofia en fika i alingsås på kvällen. jag blir alltid så taggad att bara "hej här är jag och det här tycker jag" efter våra livliga diskussioner om livet. emma ska flytta till london och plugga design och modefotografi efter skolan, och sofia ska till umeå och plugga juridik. gud vad skönt att för en gångs skull jag har planer!

efter gymnasiet ska jag fokusera på att leva livet. visst låter det härligt? ska jobba några månader sedan dra iväg till usa och leva ett snålt liv med en stor ryggsäck på ryggen och boka miljontals tågbiljetter runt om i landet. leva på nudlar och grönsaker och bara ta kort och uppleva och träffa intressanta människor. åh vad jag kommer att vara nöjd.

efter usa och dess vilda resa ska jag hem igen och stadga mig för några år. söka studentboende i norrköping och förhoppningsvis komma in på grafisk design och kommunikationsprogrammet och vara en lycklig fattig student i mina bästa dagar.

är man verkligen så självsäker när man känner sig hotad? är det det som kallas säkerhet?

imorgon ska jag för första gången på länge ut och fotografera.

det riktigt sprätter i benen och jag längtar som ett barn dagen innan julafton.

Inga kommentarer: