torsdag 27 september 2007

you can only make me stronger

idag var det bokmässa för fulla muggar! jag, sofia, josefin och marcus strögade runt bland uppsatta väggar och olika monters. vi blev fotograferade med viveca lärn, tittade på lotta på bråkmakargatan och åt gratisgodis. en riktigt soft skolddag.

efter besöket åkte vi hem vid lunch och på hemvägen köpte jag och sofia med oss thaimat hem. det var skitgott! jag kom hem med en påse innehållandes fem pocketböcker! 25 kronor per styck var rena rama rånet så jag passade på!

det blev:
carolina gynning - ego girl
denise rudberg - matilde
linda skugge - blogg 2005-2007
linda skugge - men helst av allt vill jag hångla med nån
katarina von bredow - expert på att rodna

längtar till jag ska kasta mig över böckerna en kall höstkväll under en filt och dovt ljus.

vad kan bli mer positivt stärkande än en oväntad insättning på kontot? jag skulle med skräcken i nerverna kolla mitt disponibla saldo, och blev förvånad när det stod att det precis hade kommit in några tusen på mitt kort. då tänkte jag "har de höjt studiebidraget?" fast tog tillbaka det påståendet när jag såg att det stod "lön". lön för vad? jag har redan fått hela min lön från sommarjobbet. eller okej, tydligen inte! taaaaaaaaack!

ikväll blir det sticky fingers! det är något speciellt över den klubben. allt är bara ... perfekt. var också hur längesedan som helst jag var där när det var topfloor och allt. men nu så! nu gäller det. synd att jag inte kan dricka, eftersom en ny halsfluss är på gång. stackars mig. men får se hur det blir med den saken, om jag klarar av att vara en duktig flicka under några timmar.

ha en asbra kväll i höstkylan!

Inga kommentarer: