lördag 8 mars 2008

andra helgen i rad

... som jag har haft en grymt lyckad utekväll!

igår var det sofias nittonårsdag. allt började som vanligt i hennes lägenhet. jag, sofia, emma, jenny, emilia, anthon, marcus och philip förfestade och hade en riktigt bra början av kvällen. när det var dags att gå visste vi inte var vi skulle ta vägen, så vi sprang ned till pc och stötte på några bekanta till sofia. när alla andra stod utanför pc sprang jag till domkyrkan och mötte upp bobby som samma kväll bestämde sig för att dra till göteborg och joina partygänget.

några ville till trädgårn, andra till blvd och vissa tänkte att vi lika gärna kunde dra in på gamleport, eftersom vi stod utanför precis. så det blev det! för andra helgen i rad har jag vistats på gamleport, när det stället egentligen säger emot mina normer och principer. men det var för andra helgen i rad en av de roligaste utgångarna på länge! dans, dans, dans och skratt förgyllde min fredagskväll. efter det obligatoriska besöket på donken och en rädsla av att mina tänder skulle ramla ut drog sig sofia, jag, emma, emilia, jenny och bobby återigen till lägenheten för att få några timmars sömn. trots att jag hade gått upp tidigt samma dag och hade dansat mig trött var jag inte alls trött när jag skulle sova. låg och skrattade i flera timmar.

idag är det lördag! ikväll ska jag och emma ta oss till jenny för att fira hennes och sannes födelsedag! ska bli riktigt trevligt, och jag hoppas att jag inte blir allt för trött bara. jenny bor också här ute i skogen, så det blir en rätt skön hemresa ikväll. tur det! kom ihåg: ladda kameran och blixten!

Inga kommentarer: