söndag 16 mars 2008

morgonpigga tjejen!

idag vaknade jag pigg och alert vid halv tio, trots att jag satt vid laptopen enda in på småtimmarna inatt. aja! ibland är det riktigt skönt att gå upp lite tidigare och verkligen hinna med saker man vill göra under dagen. ska nog sluta att sova fram till eftermiddagarna på helgerna. jag kan ju inte sova bort min ungdom! nej, nu ska det bli ändring.

har suttit hela morgonen och lusläst stina-lee's blogg. hennes videobloggar är ju för sköna! här är det inget som är framkrystat eller går på rutin. en genomgo tjej! har aldrig riktigt följt hennes blogg och efter att hon var med i nyhetsmorgon och såg arg och lite kaxig ut har jag aldrig riktigt fått lusten att börja följa henne heller. men det gjorde jag igår, vilket jag inte ångrar det minsta! hon borde vara sveriges mest lästa blogg!

jag är sjukt sugen på att klippa lugg! en sådan där lång och lite spretig är jag riktigt sugen på. ingen som jag har presenterat förslaget på har kunnat tänka mig i lugg, men jag tror faktiskt att jag tänker göra det ändå! det som är så bra med lugg är att om man är onöjd kan man bara dra den åt sidan, eller sätta upp den med spännen. skitpraktiskt! ska jag eller ska jag inte?

något har hänt med laptopens batterier! den stod och laddade hela natten och nu när jag har suttit här en halvtimme är det bara 20% kvar! dumma dumma batterier.

vet ni vad? på lördag nästa vecka fyller jag 19 år! tänk vad tiden går snabbt. jag ska nu gå in i mitt sista år som tonåring, och påbörja min resa mot vuxenlivet. spänningen tätnar! känns lite segt att fylla år på självaste påskafton faktiskt. jag totalvägrar att äta en gul tårta, vara omringad av kycklingar och ägg eller äta påskbord på min födelsedag! det enda jag kan godta är ett påskägg, för det är ju iallafall gott.

frånochmed idag ska jag, malin glimstedt, sluta dricka coca-cola på vardagarna! efter att ha druckit någon liter denna helgen och efteråt faktiskt inte vetat varför jag dricker det tändes min varningslampa! jag har druckit så mycket coca-cola på sistonde att jag inte känner vad det smakar längre! tragiskt! och om jag inte känner smaken, varför ska jag bälga i mig stora sockerhögar varje dag på något som inte smakar något? vilket nonsens! nej, ingen mer coca-cola på vardagarna, för då kanske jag kan få tillbaka smaken på helgerna. haha!

idag blir det vanliga söndagssysslor. städa lite, plugga massa och äta god mat. pappa ska göra taco-paj, vilket är enormt gott! måste verkligen börja plugga till filosofiprovet med. har det på tisdag och har knappt tittat på häftet vi ska läsa. och imorgon, måndag, ska jag träffa bobby. aja! att jag arbetar bäst under stress är fakta!

nej nu ska jag äta världens godaste frukost med milano-salami och potatissallad. nyttigt det låter va? äsch! smell ya' later!

Inga kommentarer: