tisdag 25 mars 2008

danmark och deras konstiga språk

igår var hela familjen i danmark över dagen. stena line-färjan dit och hem och en trevlig middagsvisit i danmark blev vår dag. jag kom fram till att det danska språket är en omöjlighet att förstå när det är muntligt framfört. på text går det alldeles utmärkt, men när de talar binder de ihop alla ord och får det att låta som om de har en marschmallows i halsen. nej, stackars danskar.

idag ska och måste jag plugga hjärnan av mig! så här ser nästa vecka ut:
måndag: inlämning av min personliga hemsida i webdesignen. en 500-sidig 1800-talsroman ska vara utläst.
tisdag: projektarbetet ska in! kanske filosofiprov.
onsdag: kanske filosofiprov.
torsdag: -
fredag: internationella relationer-prov.

det känns inte bra att jag bara har läst 60 sidor i jane eyre-boken! att råläsa är inte riktigt min grej den heller. aja, det här lär bli mitt bästa lov hittills iallafall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

den boken har ja med! fast jag har kommit typ dubbelt så långt :)

Malin sa...

alltså malin. är du säker på dessa datum nu? ajaj säger jag...

Anonym sa...

ändra in planering till höger.. sticky på torsdag ska def. in där :)