måndag 15 oktober 2007

du är verkligen precis som jag

efter att ha duschat håret två gånger med silvershampoo sprang jag ut i köket för att äta. vad låg på bordet om inte en brun papplåda med ett "ginza" tryckt över. jag tog ett glädjeskutt och drog bokstavligt talat upp kartongen. där i låg min 120-sidors pocketbok med texterna och tillhörande bilder till kents nya skiva "tillbaka till samtiden". tog ut skivan och höjde volymen på stereon i köket och försökte genast att plugga in texterna. en liten tradition jag har. colombus, våga vara rädd och ingenting är skivans bästa låtar! tacktacktack.

efter glädjeskuttet fick jag en kick och satte mig vid datorn och började skriva på min analyserande recension av en gardellbok i svenskan. det gick skitbra och nu är jag äntligen klar! ska snart sätta mig ned vid tvn och äta upp min resterande bit av min skagenbaguette och stirra mig till fyrkantiga ögon. skönt.

imorgon blir det inhandling för stockholmsresan på onsdag, taxibeställning till grimbo på hisingen från pappa halv fem på morgonen, lagning av tumnageln och läggdags vid åtta på kvällen. hinner nog skriva ett eller två blogginlägg tills dess, var inte oroliga.

Inga kommentarer: