söndag 21 oktober 2007

somna in min älskling

jag är nog bäst på att skjuta saker framför mig. jag har fortfarande inte tagit en enda bild till mitt projektarbete! jag tränade inte en enda dag denna veckan! jag börjar aldrig plugga körkortsteori! kan inte någon bara ramla ned från himlen och sätta mig i arbete och förnuft? för tydligen klarar jag inte av det själv.

göteborg är jättelitet i jämförelse med stockholm! eftersom jag bor i alingsås är göteborg ett stort paradis om man jämför med mitt lilla bondsamhälle. men efter att ha tillbringat några dagar i stockholm känns göteborg som alingsås brukade göra för mig efter en dags visit i vår kära göteborg. pinsamt värre. det går inte ens att jämföra göteborg med stockholm om man pratar om ordet centrum och shoppingmöjligheter. visst, göteborg är en storstad med en småstadsfeeling, vilket är jättemysigt. men det känns ju bara pinsamt när man hör folk hävda att "göteborg faktiskt borde vara sveriges huvudstad". lägg ner. i stockholm går man vilse onär man ska hitta från sergelstorg till hötorget och i göteborg kan man blunda när man tar sig från centralstationen till grönsakstorget.

morgondagens fester är historia nu, exakt, liksom.


dagens låttips: kent - lsd, någon?

Inga kommentarer: