måndag 8 oktober 2007

fanskap

jag hatar västtrafik över allt annat. min buss ska gå från min hållplats 13 över eller 43 över. har den någonsin kommit i tid? nej! den kommer alltid typ 16-18 eller motsvarande en halvtimme senare. men precis idag, precis idag som jag ville komma i tid till skolan, kommer den precis på minuten. den har aldrig gjort det annars. jag hade skyndat mig hela morgonen för att jag verkligen ville komma i tid, för en gångs skull. så vad ser jag när jag kommer springades, egentligen flera minuter för tidig, till min hållplats? jo, en stor irriterande buss som blinkar åt höger för att åka vidare.

så nu får jag väl sitta här och njuta (!) i en halvtimme för att vänta på nästa buss. kommer försent till skolan och missar det gemensamma klassrådet mellan alla jm-klasser. jag hatar västtrafik. antingen passar man tiderna, eller inte.

Inga kommentarer: