tisdag 2 oktober 2007

you and I both

"det här känns inte som jag" - var det första jag tänkte när jag vaknade imorse. så har jag tänkt hela dagen. jag är verkligen inte mig själv idag. var hur trött som helst så jag tog sovmorgon en halvtimme, ställde mig och mitt icke-jag i duschen och duschade håret på henne. det behövdes verkligen, stackaren. hon var verkligen hungrig, men eftersom hon redan hade knappt om tid hann vi inte äta hon och jag. vi sprang till bussen och ställde oss som vanligt på busstationen, helt tysta. det brukar inte vara helt tyst, men idag var det det.

i skolan var det maximal uttråkning. psykologi hit och engelska dit. naturkunskaplektion i två omgångar och förbipasserande av en person man minst av allt ville stöta på. I've been living with a shadow over head.

nu när jag äntligen kom hem åt jag lite chili-con-carne och sprang till rummet och sängen och förstörde lakanen genom att slänga mig över dem och somna. det var det bästa jag har gjort på hela dagen! vad går upp mot ett par kalla lakan och en kramvänlig och mjuk kudde en sådan dag som denna?

åh. hoppas att jag blir mig själv snart igen. jag saknar faktiskt mig själv lite.

Inga kommentarer: