onsdag 10 oktober 2007

min bloggpassion

vilken tur jag hade som fick en trevlig kommentar några minuter efter att jag hade publicerat förra inlägget. det lyfte upp mig och min bloggpassion ett stort steg, och här sitter jag igen, med en levande passion några minuter efter förra inlägget. tack!

jag tog en låååång kokande dusch och efteråt var jag alldeles röd av det varma vattnet. hade för en gångs skull gjort så att det var immigt på speglarna i badrummet. det har jag inte lyckats med på ett tag, eftersom varmvattnet i stort sätt alltid är slut när jag ska duscha på morgonen. den här duschen uppskattade jag verkligen.

är det bara jag som är sugen på en rykande varm blåbärspaj med vaniljsås? nejnej, dumma tanke nu efter träningen. men det skulle bara vara hur gott som helst! eller hur?

varför har det blivit så populärt att blogga nuförtiden? på något år har alla, verkligen nästan alla, gått och skaffat sig en egen bloggadress och beskriver sin vardag med välvalda ord. vissa lyckas, andra inte. vissa chockerar, andra är precis som alla andra. det är precis det som är så bra med det här! efter att modeflugan "bloggen" har släppt kommer bara de bloggare med något intressant att framföra och en förmåga att måla i ord stå kvar på stadiga ben, medan de andra uppdaterar cirka en gång i månaden och ursäktar sig om varför de inte har uppdaterat. ask me, I've been there. visst är jag trött på att intelligenta bloggare konkurrerar med modebloggar och inlägg som "dagens outfit" och att det finns så få bloggare som verkligen har lyckats rakt igenom. inte för att jag anser mig vara en sådan som har lyckats, för det har jag inte, men jag är på god väg känner jag iallafall, för en gång skull.

så hey, gå och sprid lite kärlek genom att lämna kommentarer till de bloggar och inlägg som man diggar stenhårt. inget går upp mot att ha någon oläst kommentar när man loggar in på sin blogg. tro mig! jag blir lika glad varje gång!

Inga kommentarer: