måndag 21 januari 2008

back on track

efter webdesignen tog jag och sofia oss hem till alingsås och kungsgatan, där vi mötte emma. det var dags för fika, den obligatoriska räksmörgåsen och skvallerstunden. tog sista bussen hem och jag fick äntligen sätta mig framför tvn, "outsiders" och mina nyvärmda tortellinis.

som läget ser ut nu funderar jag starkt på att gå hundraprocentigt över till denna bloggen. men man vet aldrig med mig, därför tänker jag fortsätta blogga parallellt på denna och min gamla (malinglimstedt.bloggspace.se). är för en gångs skull riktigt nöjd över layouten på båda av mina bloggar.

jag tror att gnistan i min gamla blogg försvann när jag mer och mer blev besatt över att bli placerad högre och högre på topplistan. som bäst låg jag på plats 16 av bloggspace's mest besökta bloggar. jag var riktigt nöjd med mig själv och såg bloggandet som något riktigt positivt. efter någon månad började jag sjunka i placering och jag blev mindre motiverad att faktiskt skriva något alls. nu i efterhand verkade det som att jag mer skrev blogg för att hålla min placering än att jag tyckte att det var roligt.

men nog om det. nu är jag back on track och ser bloggningen som en del av min vardag. jag trivs att blogga! det finns inget mer mysigare än att sitta innan läggdags, men en kopp kvälls-te och knappra in sin dag på tangenterna. kära blogg, jag älskar dig.

nu måste jag gå och lägga mig så jag kommer upp imorgon!
godnatt alla cyberfolk!
/malin glimstedt

Inga kommentarer: