måndag 14 januari 2008

do it for me!

konstigt nog började den här dagen rätt kasst. fick inget varmvatten att duscha i och det resulterade i tre minuter i en iskall stråle och en grymt irriterad malin. fast när jag träffade sofia på bussen sken jag upp som en sol och dagen fick sin vändning.

i skolan pillade jag med projektarbetet, som jag faktiskt är längre med än vad jag trodde (tack vare att jag var rätt aktiv med kameran i somras och förra vintern). jag fick reda på vilket betyg jag fick på mitt cd-omslag, som var en uppgift i fotografisk design. jag sken upp ännu mer när jag fick reda på att den var av solklart mvg-design. och som grädde på moset har jag chans till mvg i textkommunikation b. allt flyter på när det egentligen inte borde göra det.

på webdesignen började vi designa hemsidor, och även där hade jag ett grymt flyt. inte för att skryta, men jag har ett öga för webbsidor och dess design, så är det bara. plus att det var trevligt att ha hugo datorn bredvid.

efter skolan åkte jag till sportlife och solade (a.k.a. somnade). när jag sedan kom hem igen tittade jag och syskonen på satc (sorgligt att jag är halvvägs på säsong 6) och jag gjorde hemmalagad chokladsås. det var som gjutet på gräddglass. vid tio kom mamma hem med en liten överraskning. hon hade köpt det där läppglanset på salong diva som jag hade pratat så mycket om. ni förstår, det läppglanset är inget vanligt sådant. det är speciellt framställt för att göra läpparna större och jag kunde inte bärga mig för att testa. det sticker till i läpparna i början, men efter någon timme känner man sig sådär sexigt putig. jag vet vad jag ska ha på läpparna nästa utgång (förutom blickar)!

och herregud det slutar inte! äntligen hade min katalog från tekniska högskolan i jönköping kommit och jag slet upp den (med omsorg). jag läste flera sidor om min framtida högskola och min framtida utbildning; grafisk design och webbutveckling!

nej nu ska positiva malin sluta positiva sig och gå och lägga sig! (efter en stor kopp grönt te med vaniljsmak)

godnatt alla glada, och sura

Inga kommentarer: