torsdag 17 januari 2008

är slumpen en slump?

efter ett besök på göteborgsposten i syfte med att kritisera deras nuvarande hemsida blev jag ännu mer anti på att journalistyrket passar mig. själva besöket i sig var intressant och givande, men herregud vad jag inte platsar i journalismens kretsar. jag är varken bra på att handla i stressiga situationer eller bra på att komma på smarta idéer. vad gör jag då här på mitt journalistikprogram?

om jag hade kommit på hur min framtid ska se ut tidigare skulle jag valt media! men så tänkte jag det också att om jag inte hade valt journalistik-media hade jag kanske inte ens kommit på att grafisk design är roligt.

samma sak tror jag gäller möten av nya människor. tänk lite, visst lär man sig något varje gång man träffar någon? och alla dessa lärdomar lägger sig i en mapp i skallen på en och när man minst anar det ploppar dem fram. "gå aldrig på filmkvälls-repliken igen".

tror ni på att allt har en mening? att slumpen egentligen inte är en slump, utan att allt är logiskt genomtänkt. detta tror jag stenhårt på!

Inga kommentarer: